Tavaszi ratatouille glutén-, cukor- és laktózmentesen

Hozzávalók:
🤎 3 ek olívaolaj,
🤎 1 közepes db fehér hagyma,
🤎 1 db sárga kaliforniai paprika,
🤎 1 db piros kaliforniai paprika,
🤎 1.5 ek sűrített paradicsom,
🤎 300 ml zöldség alaplé,
🤎 só ízlés szerint,
🤎 1 csokor medvehagyma,
🤎 2 közepes db cukkini,
🤎 600 g paradicsom,
🤎 bors ízlés szerint.

Elkészítés:
Hevítsük fel az olívaolajat, adjuk hozzá a dúrvára vágott fehér hagymát, és dinszteljük meg. Ezután adjuk hozzá a kockákra vágott paprikát is, majd pirítsuk össze.
Tegyük bele a sűrített paradicsomot is, amit pörköljünk meg enyhén. Húzzuk fel az alaplével, sózzuk meg ízlés szerint, majd főzzük nagyjából negyedórát. Tegyük bele a dúrván összevágott medvehagymát, és turmixoljuk finomra.
A cukkinit gyaluljuk le, a paradicsomot vágjuk vékony karikákra.
A tepsit kenjük ki a szósszal, de hagyjunk belőle egy keveset a tálaláshoz. A cukkinit és a paradicsomot felváltva tegyük rá a szószra, enyhén sózzuk és borsozzuk meg. Végül fedjük le sütőpapírral.
200 fokon 100-120 perc alatt süssük készre, az utolsó 20 percben pedig vegyük le a sütőpapírt róla.
Egy kerek forma segítségével tálaljuk ki, csurgassuk körbe szósszal, és tépkedjünk rá friss medvehagymát.

További tippek és receptek