Töktócsni glutén- és laktózmentesen

Hozzávalók:
🧑🏼‍🍳 50 dkg tök,
🧑🏼‍🍳 14 dkg rizsliszt,
🧑🏼‍🍳 fél tk só,
🧑🏼‍🍳 olaj/vaj a sütéshez,
🧑🏼‍🍳 1 kisebb fej lilahagyma,
🧑🏼‍🍳 1 db tojás,
🧑🏼‍🍳 fél tk cukor.

Elkészítés:
❗️ A tököt hámozzuk meg, vágjuk félbe, a magokat kaparjuk ki belőle, majd gyaluljuk le. A hagymát pucoljuk meg és reszeljük le.
❗️ A reszelt tököt és hagymát tegyük egy szűrőbe, majd nyomkodjuk ki belőlük a nedvességet, amennyire tudjuk.
❗️ Tegyük a zöldségeket egy tálba, majd adjuk hozzájuk a rizslisztet, a tojást, a sót, a cukrot, és keverjük alaposan össze.
❗️ Nyugodtan meg lehet kóstolni, ízlés szerint még sózni. Hagyjuk a masszát 5 percig állni.
❗️ Egy nagy serpenyőbe öntsünk annyi olajat, hogy éppen elfedje az alját. Amikor már forró az olaj, szaggassunk bele 1-2 evőkanálnyi adagokat a masszából.
❗️ 3-4 percig süssük őket, majd fordítsuk meg, egy spatula segítségével picit lapítsuk le őket, majd a másik felüket is 3-4 percig süssük, míg aranybarnák nem lesznek.

További tippek és receptek