7 érdekesség az étcsokoládéról 🍫🤎

  • A szív barátja.

Az étcsokoládéban rejlő flavonoidok csökkentik a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát.

  • Antioxidánsokban gazdag.

Sokan nem tudják, de a 70 %-os kakaótartalmú étcsokoládé annyi antioxidánst tartalmaz, ami már az áfonyával vetekszik. Ezzel hozzájárul az immunrendszer erősítéséhez: védi a sejteket, lassítja az öregedési folyamatokat, és nehezíti a méreganyagok felszívódását a szervezetben.

  • Ásványi anyagokat és vitaminokat tartalmaz.

Az A-, B1-, B2-, B3-, C- és E-vitamin mellett vasat, magnéziumot, kalciumot, foszfort, mangánt, káliumot és cinket tartalmaz.

  • Kávéhelyettesítő.

A kakaóbabban lévő teobrominnak a koffeinhez hasonló fiziológiai hatása van: élénkít, és fokozza a szellemi aktivitást, ráadásul ugyanolyan gyorsan fejti ki a hatását, mint a kávé.

  • Jót tesz a bőrnek.

Az étcsokoládét pakolásként is érdemes alkalmazni, hiszen az antioxidánsok külsőleg is jó hatással vannak a bőrünkre. Az nagyon fontos, hogy ne hígítsuk fel tejjel, mert a jótékony tulajdonsága így elvész.

  • Boldogsághormon.

A kakaóbab feniletilamint tartalmaz. Ez az a vegyület, amit például a szerelembe esés folyamán állít elő a szervezetünk. A feniletilamin pedig dopamintermelésre sarkallja az agyunkat. Emellett a csoki triptofántartalma növeli a szerotoninszintet is. Vagyis dupla boldogsághormonról van szó.

  • Segít a fogyókúrában.

Az étcsokoládé jól beilleszthető a fogyókúrába is, mert rosttartalma miatt kedvezően hat a bélrendszerre, és segít azt az érzetet kelteni, hogy megvolt a napi nassolás. Minden délelőtt vagy ebéd után érdemes bekapni egy kockával.

További tippek és receptek