Főételek

Gluténmentes szecsuáni padlizsán 🍆

Hozzávalók:
💜 3 ek napraforgó olaj,
💜 chili ízlés szerint,
💜 2 gerezd fokhagyma,
💜 2 db padlizsán,
💜 1 csipet só,
💜 bors ízlés szerint,
💜 1 ek cukor,
💜 1 ek méz,
💜 2 ek szójaszósz,
💜 0.5 ek rizsecet,
💜 1 evőkanál étkezési keményítő,
💜 1 dl víz,
💜 10 dkg mungóbabcsíra,
💜 1 csokor koriander.

Elkészítés:
Az olajat felhevítjük a wokban, majd rádobjuk az apróra vágott chilit és fokhagymát. Átpirítjuk, és hozzáadjuk a csíkokra vágott padlizsánt és egy csipet sót. Nagy lángon addig pirítjuk, amíg kicsit oda nem kap. Ekkor hozzáadjuk a cukrot, majd ha már elolvadt, és kissé karamellizálódott, hozzáadjuk a mézet, a szójaszószt és az ecetet is.
A keményítőt egy külön tálban elkeverjük a vízzel, majd a padlizsánokra öntjük. Ha besűrűsödött, el is zárhatjuk alatta a lángot. Végül hozzákeverjük a csírát, és friss korianderrel megszórva tálaljuk.